زیب‌مَگ

نحوه خرید کت‌و‌شلوار برای مردان کوتاه‌قد و لاغر‌اندام

هر تیپ بدنی چالش‌های خود را دارد. با این حال مردان کوتاه قد و لاغر اندام در خرید کت و شلوار چالش‌های بیشتری را تجربه می‌کنند. زیرا با کوچکترین اشتباه در انتخاب کت و شلوار، استایل مناسبی نخواهند داشت. نکات کلیدی زیر کمک زیادی به افراد کوتاه قد و لاغر اندام در انتخاب کت و شلوار مناسب خواهد کرد:

۱- به تن پوش کت و شلوار توجه کنید

در خرید کت و شلوار برای مردان کوتاه قد و لاغر اندام باید به سراغ لباس‌هایی بروید که کاملا فیت بدن هستند. تهیه یک کت و شلوار سفارشی، بهترین گزینه است. حتی اگر کت و شلوار آماده‌ای را خریداری می‌کنید، بهتر است از یک خیاط برای تغییر در آن کمک بگیرید.
در هنگام خرید کت و شلوار به فیت بودن لباس بر روی شانه‌ها، سینه، کمر و فاق توجه کنید. همچنین دقت کنید که بلندی آستین کت و بلندی پاچه‌ها شلوار متناسب با اندازه‌تان باشد.

۲- در هنگام خرید کت و شلوار، کفش متناسب تهیه کنید

در استایل کت و شلوار مردان، آستین کت نباید خیلی بلند باشد و باید کمی از مچ بالاتر باشد تا آستین پیراهن از زیر آن خارج شود. اما در مردان کوتاه قد کمی بلند بودن آستین کمک زیادی می‌کند تا دستان بلندتر دیده شوند. همچنین استفاده از کفش‌های دارای کفی یا پاشنه‌های بلند، موجب می‌شود قد کمی بلندتر دیده شود. بهتر است از شکستگی بیش از حد پاچه‌های شلوار بر روی کفش اجتناب کنید، زیرا نمای مناسبی ایجاد نمی‌کند.

۳- در خرید کت و شلوار برای مردان به جزئیات توجه کنید

 

اندازه بودن کت و شلوار با اندام مردان کوتاه قد و لاغر اندام اهمیت دارد. برخی از جزئیات موجب می‌شوند تا لباس در بدن‌تان نمایی بهتر داشته باشد:

  • جیب پایینی کت باید بالای باسن قرار گیرد. در مردان کوتاه قد جیب جلوی کت باید درست در جلوی سینه قرار گیرد و به سمت چپ یا راست نباشد.
  • یقه کت باید با پهنای تنه مطابقت داشته باشد. اگر لاغر اندام هستید، از یقه‌های باریک‌تر استفاده کنید.
  • اگر از کت‌های با شکاف پشت یا اطراف استفاده می‌کنید، این بریدگی‌ها نباید بسیار بالا بروند و در حدامکان باید کوتاه باشند.
  • دکمه‌های جلوی کت باید در وسط دو سینه دکمه شوند. پوشیدن جلیقه زیر کت در افراد لاغر اندام، تناسب بهتری ایجاد می‌کند.

۴-  کت‌هایی با طرح‌های عمودی بپوشید

 

در خرید کت و شلوار برای مردان کوتاه قد و لاغر از رنگ ساده روشن استفاده نکنید. خرید کت‌هایی با طرح راه‌راه کوچک مناسب است. خطوط طرح باید مینیمال باشند و چشم بیننده را به سمت بالا ببرند.

۵- انتخاب رنگ کت و شلوار برای مردان لاغر اندام

در خرید کت و شلوار برای مردان لاغر اندام و کوتاه قد  باید به رنگ لباس توجه کافی داشت. در چنین افرادی بهتر است به سراغ کت‌هایی با رنگ تیره مانند مشکی، طوسی و خاکستری بروید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند اندام بدن زیاد لاغر به‌نظر نرسد.

سخن پایانی

خرید کت و شلوار برای مردان کاری مشکل و پیچیده است، زیرا بر روی تناسب اندام و استایل تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. در مردانی که دارای قد کوتاه و اندام لاغری هستند باید به نکاتی در تهیه کت و شلوار دقت شود تا امکان اصلاح ظاهر و رسیدن به استایل مناسب وجود داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *