زیب‌مَگ

رنگ لباس مردانه

قدرت رنگ بر روی لباس و استایل افراد تاثیر به‌سزایی دارد. در انتخاب رنگ لباس مردانه باید به اصول روانشناسی توجه کرد. هر رنگی واکنش احساسی متفاوتی ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال، اکثر مردان و پسران به خوبی می‌دانند که کرواتی با رنگ قرمز، قدرت را در ذهن فرد مقابل تداعی می‌کند.
۱۰ رنگی که در ادامه این مقاله معرفی می‌شوند، هر کدام احساسات متفاوتی تداعی می‌کنند. شناخت اثر روانشناسی رنگ لباس در انتخاب البسه کمد باید مدنظر مردان خوش‌پوش باشد.

۱۰ رنگ ایده‌آل برای لباس مردانه

اگرچه امکان ترکیب رنگ‌های تیره یا خاکستری با سایر رنگ‌ها ساده است، اما مردان شیک پوش از امتحان کردن سایر رنگ‌ها ترسی ندارند. رنگ‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند نقش مهمی در استایل مردان دارند:

۱- رنگ قرمز و صورتی

قرمز و صورتی تنها باید دو درصد از کل فضای کمدتان را اشغال کنند. اگرچه این دو رنگ جذاب‌اند ولی مردان نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنند. رنگ قرمز اشتیاق را بر می‌انگیزاند و انرژی بیشتری به مرد می‌دهد. همچنین پوشیدن لباسی با رنگ قرمز، قدرت متقاعدکنندگی فرد را افزایش می‌دهد. رنگ صورتی نیز حس جوانی، عشق و حمایت را ایجاد می‌کند.

۲- نارنجی

اگر رنگ قرمز یا صورتی را دوست ندارید یا با رنگ پوست‌تان همخوانی ندارد، نارنجی گزینه‌ای ایده‌آل برای رنگ لباس مردانه است. رنگ نارنجی حس نشاط، سرگرمی و خلاقیت را یادآوری می‌کند. بهتر است از رنگ نارنجی در پیراهن‌های طرح‌دار و چند رنگ استفاده کنید.

۳- قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای با طیف‌های متنوع در کت و شلوار مردانه، ژاکت، کراوات و کفش‌ها کاربرد زیادی دارد. به‌طور کلی رنگ قهوه‌ای و کرم باید حدود ۱۰ درصد لباس‌های کمدتان را تشکیل دهد. از رنگ قهوه‌ای حس آرامش‌بخشی، قابل اعتماد بودن و افتادگی به‌دست می‌آید. از رنگ قهوه‌ای در کمربند و بند ساعت نیز استفاده می‌شود.

۴- سبز، خاص‌ترین رنگ لباس مردانه

سبز رنگی پر از احساس و زندگی است. این رنگ ثبات و دلگرمی را برمی‌انگیزاند. از رنگ سبز برای ژاکت، شلوار و پیراهن استفاده می‌شود. داشتن یک کت اسپرت سبز، استایل جوان و شادابی برای محیط‌های غیررسمی به شما خواهد بخشید.

۵- آبی

محبوب‌ترین رنگ لباس مردانه که در اکثر کمدها موجود است. حدود ۲۶ درصد از کمد را باید لباس‌هایی با رنگ آبی، سرمه‌ای و نیلی در بر گیرد. آبی رنگ آرامی است و در اکثر فصل‌های سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ آبی به‌سادگی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود. استفاده از پیراهنی با رنگ آبی در یک جلسه مذاکره، حس اعتماد را در طرف مقابل ایجاد می‌کند.

۶- سفید

سفید یکی از مهمترین رنگ‌های لباس مردانه محسوب می‌شود که باید ۲۰ درصد کمدتان را در بر گیرد. رنگ سفید فضیلت و سلامت را نشان می‌دهد. استفاده از پیراهن با رنگ سفید در کنار کت و شلوارهای کلاسیک با رنگ تیره شایع است. همچنین تی‌شرت‌های سفید در روزهای گرم تابستان خنک‌تر از رنگ‌های تیره هستند.

۷-  سیاه

رنگ متضاد سفید که در کت و شلوارها یا حتی شلوارهای تک کاربرد زیادی دارد. کفش‌هایی با رنگ مشکی با هر لباسی ست می‌شوند. از رنگ سیاه می‌توان در ژاکت‌های مردانه نیز استفاده کرد. حدود ۱۳ درصد از رنگ لباس مردانه در کمدتان را باید به رنگ مشکی اختصاص دهید. رنگ سیاه، رنگی رسمی است که حس قدرت و اقتدار را نشان می‌دهد.

۸- خاکستری خنثی‌ترین رنگ لباس مردانه

رنگی خنثی که کمتر کثیف می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را با سایر رنگ‌ها ست کنید. رنگ خاکستری تا حدود حس محافظه‌کاری را نشان می‌دهد.

۹- رنگ بنفش

رنگی که نشان‌دهنده شکوه و سلطنت است. رنگ بنفش حس رمز و راز را نشان می‌دهد و برخلاف قرمز آزاردهنده نیست. استفاده از پیراهن یا تی‌شرت‌هایی با رنگ بنفش یک استایل مردانه با شکوه ایجاد می‌کند.

۱۰ زرد یا طلایی

رنگ زرد، حس خودانگیختگی، شادی و آرامش را نشان می‌دهد. اگر چه مردان کمتر از رنگ طلایی استفاده می‌کنند ولی می‌توان آن را در اکسسوری‌هایی مانند ساعت و کراوات به کار برد.

سخن پایانی

مردان و پسران جوان در انتخاب استایل‌شان باید به نکات مختلفی توجه کنند. رنگ لباس مردانه بر روی ظاهر افراد تاثیر زیادی می‌گذارد. رنگ لباس باید با توجه به استایل، محیط استفاده و حتی رنگ پوست انتخاب شود.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *